2011. május 8., vasárnap

Ladybirdmay

Most arról szeretnék írni, hogy miért is ladybird és may?

Gryllus Vilmos: Katicabogár

Domború hátam, pöttyös a szárnyam,
baktat a fűben hat pici lábam.
Mászom a dombra szárnyamat bontva,
ringat a szellő, ez csak a dolga.

Szállok az égen, nap süt a réten,
hét kicsi pöttyöm csillan a fényben,
ámde megállok, rád ha találok,
nyújtsd fel az ujjad: arra leszállok.

Vannak dolgok, amikhez az ember önkéntelenül vonzódik. Ovis koromban katicabogár volt  a jelem, a katicabogár szeretet ott kezdődött és a mai napig is tart. Na nem úgy, hogy a lakásban minden katicabogaras...sőt csak az íróasztalomon "repked" egy pici katicabogár, és a "második otthonomon" a biciklimen van egy csengő (amin viszont már csak nyomokban lelhető fel, hogy katicabogár volt, mert akkora sebességgel tekerek, hogy előbb az egyik majd a másik szárnya repült el:), szabadságra vágyott, megértem, néha én is repülnék) és amikor szükséges lámpám is van katicabogaras.
A wikipédia alapján:
"A hétpettyes katicabogár (Coccinella septempunctata) egy közismert és elterjedt európai bogárfaj, amely nem csak esztétikus, de rendkívül hasznos, így méltán népszerű. Számos nyelvben becéző neve van, magyarul is illetik kata, katica, katóka, bödebogár, tehénke nevekkel."
Akkor milyen hasonlóság is van köztem és a katcibogár között?
Esztétikus? Ha úgy van kedvem, akkor igen
Hasznos? Képes vagyok hasznossá tenni magam, csak kell a megfelelő motiváció és a határidő közelsége:)
Népszerű? Azt hiszem minden társaságban először nagyon megszeretnek, képes vagyok alkalmazkodni, a mosolyommal és a kacagásommal mindenkit le tudok venni a lábáról..., mert mindig mosolygok az kell egy naphoz, ha viszont elkezdenek megismerni.....akkor tudják, hogy vannak olyan napok, amikor semmihez nincs kedvem akkor durcás leszek és ne szóljon hozzám senki...de ezt általában mindig csak a legközelebbi szeretteimen alkalmazom, hogy nekik ne legyen már olyan jó velem...
Becézés? Van egy pár becenevem: Emi, Emszike, Emcsó, Csó, Csóka, Emő - ezt utálom, Emlőke- ezt is...-körülbelül ez olyan becenév nekem, mint a tehénke a katicának, ezen ledöbbentem, hogy hívhatnak egy pici tündéri bogarat tehénkének????, Emibaba, Emília..És mivel az Emőkét nehéz megjegyezni ezért sokan szólítanak Enikőnek, Emesének vagy éppen Anitának:):)

És miért may?
Mert májusban születtem, és ez a legszebb hónap számomra. Az Ígéret és az Ikrek hava. Az ember megőrül, legalábbis én biztosan, valahonnan jön egy kis plusz energia. Az orgona, a gyöngyvirág illatozik, melegszik az idő, ha már kilépek az utcára mosolyognom kell, süt a nap, de az is lehet, hogy jön egy hirtelen zápor. És ma reggel amikor belenéztem a tükörbe szépnek láttam magam, kell ennél több?:)

"Májusnak dallama van, melyet a nemzetközi dalszerzők hasztalan igyekeznek lekottázni. Már mindent megkíséreltek e célból: de mindig csak dallamos zenebona lett belőle, célzásokkal a gyöngyvirágra és a mérsékelten viszonzott szerelemre.
Az igazi májusi dallam mélyebb, s egyáltalán nem érzelgős. Van benne valami a földrengésből.  Az asztal varázsosan megterül, füvekkel és kétlábú állattal." (Márai Sándor)

1 megjegyzés:

  1. Emszike!
    Gratulálok, nagyon ügyes vagy!Teljesen egy új oldaladról ismertelek meg.

    VálaszTörlés